Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Merel Hein - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Merel Hein - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Merel

07 Juni 2015 | Verenigde Staten, Niagara Falls

5 juni klaar voor vertrek naar Amerika! Schiphol even inchecken blijkt dat vliegtuig overboekt is en ik pas aan de gate een stoelnummer krijg. Spannend want vertrek ik nou wel of niet vandaag?! Gelukkig hebben ze stoelen erbij geplaatst en blokkeer ik nu met mijn stoel de nooduitgang. Wat vragen als kan jij verantwoordelijk handelen in noodsituatie? Ja..oké dan mag je zitten. Eenmaal geland in op vliegveld Newark ontmoet ik een Nederlandse jongen. Deze jongen gaat ook via travel active werken bij summercamp. Het eerste stuk met het openbaar vervoer kunnen we samen reizen daarna ging ik alleen door. Eenmaal eruit opzoek na mijn bus ik zie hem staan en ren erheen ik mag nog mee. Niet wetende dat je van tevoren kaartje moet kopen en dat ik nu zwart reis. Mevrouw achter mij had dat door toen zij uitstapten zei ze tegen mij dat volgende keer eerst ticket moet kopen want de agenten zijn niet aardig. Zij was wel aardig ik kreeg haar ticket waarmee je onbeperkt deze buslijn nog tien dagen kan nemen. Aardige mensen bestaan! Buschauffeur adres laten zien waar ik heen moest hij vertelde mij wanneer ik eruit moest. Oké ik eruit ergens in de ghetto. Ik bijna uur gelopen met mijn backpack kom ik eindelijk aan bij hostel en heeft de buschauffeur een fout gemaakt, fijn. Even bij La Guardian airport vliegtuigen gekeken vliegen zo laag over echt bizar! Gezien ik echt Amerikaan wil voelen tijdens deze maanden heb ik vanavond bij de Mac gegeten.Daar zaten wel wat vaste klanten. Volgende ochtend richting Metropolitan of arts museum. Eerst moest ik er komen met het openbaar vervoer overstappen in East Harlem. Best ongemakkelijk 100% gekleurd op straat loop je dan en ohja 70% is junk of zwerver. Maar ben veilig aangekomen bij Metropolitan of arts museum. Heel gaaf hadden veel mummies en eigenlijk van alles wat van kunst. Daar wel drie uur vrijwillig rondgelopen in een museum! Vervolgens richting central park gegaan het weer was opgeklaard en lekker warm. Lekker mensen zitten kijken op een bankje en een beetje rondgelopen. Daarna door na de Yankees. Indrukwekkend groot stadion. Daar zit ik dan mijn eerste baseball game die ik ga zien. De buckets met echt kilo aan kip zitten mensen te eten en natuurlijk hotdogs. Mijn beeld klopten precies wat dat betreft natuurlijk even volkslied gezongen in stadium en God bless Amerika over nationalisme gesproken echt te overdreven. De wedstrijd was niet spectaculair werden weinig punten gescoord. Wel gave reddingen dat een veldspeler na bal duikt en dat daardoor vangbal is. De sfeer was gaaf lets go yankees, lets go! De yankees hebben de wedstrijd gezongen. Volgende ochtend ging ik richting de trein voor niagara falls. Pak de bus richting metro, metro rijd vandaag niet van dit station wegens werkzaamheden. Echt kut! Dus pakten metro halte andere kant op zodat ik daarna kon overstappen na goede kant. Klinkt simpel maar gezien zondagochtend heel vroeg was duurde dat erg lang. Maar gelukkig was ik net op tijd voor mijn trein. Vanavond Niagara Falls bekijken met vuurwerk show en morgen met bootje er na toe en bekijken vanaf de Canada kant.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 10 April 2015
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 2740

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 29 Augustus 2015

USA

Landen bezocht: