Van Amerika naar Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Merel Hein - WaarBenJij.nu Van Amerika naar Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Merel Hein - WaarBenJij.nu

Van Amerika naar Canada

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 Juni 2015 | Canada, Toronto

Het is ontzettend gaaf wat ik allemaal mee maak in zo korte tijd. Zondag had ik de trein vanaf New York naar de Niagara Falls genomen. Acht uur durende treinreis, lekker geslapen en hotdog gegeten aan boord. Eenmaal aangekomen op het station sta ik in the middle of nowwhere. Dus toch maar taxi genomen. Kwam ik bij mijn hostel terecht Wanderfall guesthouse. Lief klein schattig huisje. Net na mij kwam een Thaise vrouw van 37 aan Nont die sliep bij mij op de kamer. Samen besloten om na de Niagara Falls te gaan. Zo ongelofelijk vet om die in het echt te zien. Daarna even samen wat gegeten buiten op terrasje. Dus dat was wel leuk. Daarna weer na de Niagara Falls gegaan om de lichtshow en de vuurwerkshow te zien. Met Nont was het wel grappig enthousiast over dat ze een meeuw had gezien. Ik dacht oke boeiend maar zij vond dat heel bijzonder. In het hostel was een jongen zijn tanden aan het poetsen maar met de deur niet op slot. Nont was helemaal in shock omdat deur niet op slot zat en vond het maar raar. Volgnende ochtend ontbeten met pancakes! Super lekker maar 3 pancakes zijn teveel ik ontploften zo wat. We ontbeten heel huiselijk met nog twee jongens aan een tafel uit Singapore en nog Chinezen? Daarna met Nont naar de Niagara Falls gegaan en daar de Mistie of the mist gedaan oftewel de boottocht naar de watervallen. Daarna cable of the wind gedaan daar kreeg je weer poncho's en deze keer ook sandalen. Gezien je half door de waterval liep, koud!! Daarna moest Nont weg en heb ik zelf nog gerelaxed. Door het plaatjes gelopen en vervolgens op een bankje gerelaxed met uitzicht op de watervallen. De volgende dag moest ik half uur lopen met backpack van 15 kilo om de grens over te steken naar Canada. Heftig! But I did it! Daarna taxi gepakt naar het busstation en daar de bus naar Toronto gepakt. Eenmaal in Toronto was het even zoeken naar het juiste hostel maar uiteindelijk gevonden. Wel fijn hostel computers (MAC!) daarnaast mooie badkamer en keuken. Zitten wel met vijf op een kamer. Ik ontmoeten al vrij snel Ellie in mijn kamer komt ook uit Nederland. Gewoon eindelijk keer Nederlands praten best fijn! Daar even mee naar de winkel gegaan en gewoon mijn eerste fruit gekocht! Leefde tot nu toe een beetje Amerikaans. Die middag nog naar Kensington Market gegaan beetje een Hippie wijk en heel leuk en gezellig. Ik heb daar een Yankees pet gekocht! :D Volgende dag ontbeten in Hostel hebben hier echt 20 verschillende soorten cereals en bagels. Daarna ben ik naar Blue Jays gegaan een baseball game wel heel gaaf. Maar waren wel veel schoolkinderen als schoolreisje dus sfeer was wel anders dan bij de Yankees. Maar was alsnog gaaf. Daarna de CN-tower opgegaan het stijgen met de lift ging zo snel dat mijn oren echt pijn deden, alsof ik opsteeg met een vliegtuig. Heel mooi uitzicht over de hele regio op 445 meter. Nog twee dagen in Toronto dus moet nog even plannen maken voor de komende dagen maar dat komt wel goed Hockey Hall of Fame staat nog op het programma en het Island bekijken.

  • 12 Juni 2015 - 15:00

    Laura Van Ruler:

    Lieve Meer,

    Geweldig om je zo te kunnen volgen tijdens jouw avontuur! Super stoer en wat kan jij trots zijn op jezelf!

    Kan niet wachten op jouw volgende verslag!

    Xxx Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 10 April 2015
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 2756

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 29 Augustus 2015

USA

Landen bezocht: